مسئول واحد:مریم حسین نژاد

مدرک تحصیلی: کارشناس مامایی

شماره تماس: 2-52762030- 071    داخلی: 236


 شرح وظایف
1 .تعیین برنامه هفتگی .
2 .شرکت در جلسات و پیگیری مشکالت پرسنل .
3 .نظارت بر کارایی پرسنل .
4 .شرکت در دوره های آموزشی و همکاری در برنامه ریزی آموزشی – پژوهشی و ارائه مطالب آموزش به پرسنل .
5 .انجام اقدامات ضروری به منظور پیشگیری از عفونت ها .
6 .پیگیری کمبودهای وسایل مصرفی و نقایص خرابی تجهیزات .
7 .انجام امور محوله از سوی مافوق .
وظایف پرسنل :
1 .جلب اعتماد و اطمینان مراجعه کننده و تالش در ایجاد محیطی امن و سالم .
2 .بررسی – شناخت و کسب اطالعات از وضعیت سالمت مراجعه کننده و ثبت در پرونده .
3 .برنامه ریزی اقدامات مراقبتی بر اساس اهداف و اولویت ها و ثبت آن در پرونده .
4 .مشارکت و همکاری با پزشک در انجام معاینات .
5 .ارائه اقدامات پرستاری جهت کنترل درد .
6 .ارائه اقدامات الزم جهت انتقال بیمار از یک بخش به بخش دیگر و ارائه گزارشات مربوطه 
  پذیرش و ترخیص بیمار
1 .همراه داشتن دفترچه بیمه که متعلق به خود بیمار باشد .
2 .مراجعه به پذیرش و تشکیل پرونده .
3 .انجام اقدامات درمانی . 5 .ثبت وسایل و داروهای مورد استفاده بیمار در سیستم .
4 .ثبت اقدامات پرستاری انجام شده در پرونده بیمار .
5 .اقدامات الزم جهت ترخیص بیمار
6 .همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی زوجین جهت بیماران زایمانی .
7 .ویزیت نوزاد توسط پزشک .
8 .ارائه آموزشهای الزم به بیمار و همراه بیمار جهت مراقبت در منزل و تحویل یک کپی از برگ خالصه پرونده به بیمار
9 .اعالم خروج بیمار از طریق سیستم به حسابداری یا بخش های مربوطه .
10 .مراجعه به پذیرش جهت تسویه حساب .
11 .ارائه فیش تسویه حساب .
 اقدامات الزم جهت گواهی ولادت
1 .همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی زوجین .
2 .صدور گواهی والدت .
3 .مراجعه به پزشک اورژانس و مدیریت جهت مهر و امضا ء .
4 .مراجعه به اداره ثبت احوال پس از تماس آن اداره محترم جهت گرفتن شناسنامه با همراه داشتن جواب آزمایش غربالگری نوزاد .