رقیه پیش آهنگ سمت   مسئول دفترپرستاری بیمارستان بعثت اشکنان
 تحصیلات کارشناس دفترپرستاری
 شماره داخلی  212
 شرح وظایف دفتر پرستاری
 
 
 
شرح وظایف : مسئول دفتر پرستاری
 
 
 
اهم وظایف مدیر و مجموعه دفتر پرستاری به شرح زیر می باشد:
1- تعیین اهداف : کوتاه مدت ، میان مدت ، دراز مدت 
 
2- برنامه ریزی لازم در زمینه های بهبود کیفی مستمر فعالیتها
 
3- ایجاد شرایط مناسب جهت استفاده از منابع موجود به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر
 
4- هدایت و رهبری واحدهای ذیربط 
 
5- ایجاد هماهنگی و مشارکت کارکنان در برنامه ریزی های درمانی و بهداشتی
 
6- تعیین حدود انتظارات عوامل عملکردی در رده های مختلف شغلی
 
7- برآورد سطوح مختلف نیروی انسانی مورد نیاز بخشهای پرستاری
 
8- نظارت و کنترل کیفیت مرافبتهای پرستاری بر اساس استاندارد های تعیین شده با استفاده از ابزارهای مناسب
 
9- نظارت بر حسن اجرای شرح وظایف و ارزشیابی کارکنان
 
10- ایجاد انگیزش شغلی در کارکنان
 
11- شرکت فعال در کمیته های بیمارستان و دیگر نهادهای سیاستگذاری
 
12- تعیین اهداف آموزشی
 
13- برنامه ریزیهای آموزشی با توجه به نیاز بخش ها
 
14- تدوین برنامه های آموزشی مدون
 
15- تهیه و تنظیم ابزار مناسب جهت ارزیابی عملکرد فعالیتهای آموزشی
 
16- هدایت و آموزش کارکنان 
 
17- تامین نیازهای آموزشی کارکنان شامل: آشناسازی پرسنل جدیدالورود با مقررات و خط مشی های بیمارستان
 
18- ایجاد هماهنگی در برنامه ریزی آموزشی بالینی دانشجویان
 
19- برنامه ریزی جهت پیشگیری از عفونت در بیمارستان
 
20- برنامه ریزی جهت اجرای برنامه های حفظ ایمنی بیمار
 
21- برنامه ریزی در زمینه های ارتقاء کیفی و بهبود مستمر فعالیت های ارائه خدمات به مددجویان.
 
22- در مجموعه دفتر پرستاری، سوپروایزرین بالینی، سوپروایزر آموزشی، کارشناس کنترل عفونت و کارشناس آموزش به بیمار و مسئولین محترم بخش ها،
 
23- یاریگر مدیر خدمات پرستاری جهت دستیابی به اهداف و خط مشی های تعیین شده می باشند.